Zweden kent een aantal influencers die landelijk, maar ook daarbuiten erg populair zijn. Volgens lab51 wordt iemand als influencer gezien als men een bovengemiddelde invloed heeft op het (koop)gedrag van consumenten.
Influencers zijn vooral actief op social media kanalen. Er worden bijvoorbeeld vlogs geplaatst op YouTube en campagnes uitgezet op Facebook en/of Instagram. Influencers hebben veel invloed op hun volgers. Bedrijven werken graag met hen samen, zodat er een groot publiek bereikt wordt.
Onderstaande influencers hebben veelal een eigen bedrijf opgezet, een podcast en/of blogs en vlogs. Zij hebben veel volgers en daarom werken bedrijven graag met ze samen. Zij hebben natuurlijk een groot bereik. Er zijn natuurlijk influencers in vele categorieen en in allerlei soorten en maten. Hieronder een greep uit de Zweedse influencers die ik volg. De meeste kanalen zijn naast Instagram ook op Facebook te vinden, deze vind je gemakkelijk door het kanaal in te typen in het ‘zoek vakje’.
Beauty & Fashion:
- Bianca Ingrosso
- Alice Stenlöf
- Linnea Widmark
- Angelica Blick
- Kenza Zouiten
- Lisa Olsson
- Hanna Stefansson
- Caroline Sandström
- Sania Claus Demina
- Hanna mw
- Josefin Dahlberg
- Isabella Lowengrip
- Emma Hallberg
- Johanna Olsson
- Fanny Lyckman
- Victoria Törnegren
- Chloe Schuterman
- Sendi Skopljak
- Petra Tungården
- Lovisa Barkman
- Lojsan Wallin
- Hanna Schonberg
- Felicia Aveklew
- Alicia Roddy
- Jessica Lagergren
Body Positivity:
Gezin:
Er zijn natuurlijk ook genoeg influencers te vinden op het gebied van koken en bakken. De bekendere Zweedse foodbloggers vind je hier.